Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Ο δεκάλογος ενός παιδιού


Γράφει η Ναντίνα Κούλη
(ειδικός προσχολικής αγωγής δραστηριοτήτων
δημιουργίας και έκφρασης)
Αγαπημένοι μου μαμά και μπαμπά,

Ξέρετε πόσο σας λατρεύω! Όμως κάποιες στιγμές δεν κατανοείτε καθόλου τις ανάγκες μου και με αναγκάζετε, μέσα από πιέσεις που δέχομαι, να φωνάζω και να δημιουργούνται άσχημες καταστάσεις για όλους!

Καλά, ναι, το ξέρω ότι κάποιες φορές πεισμώνω, αλλά κι εσείς δεν πάτε πίσω. Έχετε δει πώς κάνετε όταν θέλετε να περάσει το δικό σας χωρίς να μου εξηγείτε το λόγο;

Για να μη δημιουργούνται, λοιπόν, παρεξηγήσεις μεταξύ μας, αποφάσισα να σας πω δέκα πράγματα για μένα. Αν τα ακολουθήσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, θα δείτε που όλα θα είναι μαγικά…





1. Μη μου λέτε συνέχεια «μη». Αν δε μ’ αφήσετε να πειραματιστώ, πώς θα μάθω;

2. Όταν θέλετε να μου πείτε κάτι, εξηγήστε μου με δικά σας λόγια κι εγώ να είστε σίγουροι ότι θα καταλάβω.

3. Σας παρακαλώ πολύ, όταν μου λέτε κάτι να μην αλλάζετε γνώμη κάθε φορά, γιατί μπερδεύομαι. Πρέπει να είστε σταθεροί· λατρεύω τα όρια. Αλλιώς τρελαίνομαι και κάνω αυτά τα φανταστικά βαθιά καθίσματα στο δρόμο που εσείς με σέρνετε λες κι είμαι σκυλάκι…

4. Μην αφήνετε να γίνεται το δικό μου κάθε φορά που γκρινιάζω. Αυτός είναι ο σκοπός μου: να νικήσω και μετά να σας κάνω ό,τι θέλω! Σας δοκιμάζω…

5. Να υπάρχει κάθε φορά ένα ωράριο που πρέπει να τηρώ. Λατρεύω τους κανόνες: μαθαίνω μέσα απ’ αυτούς!

6. Καμιά φορά αγχώνεστε επειδή μπορεί να μη γράφω ή να μη ζωγραφίζω με τον ίδιο τρόπο όπως ένας συμμαθητής μου. Αυτό όμως είναι άδικο –εγώ είμαι ξεχωριστή προσωπικότητα!

7. Όταν βλέπετε ότι έχω πεισμώσει πολύ, μην επιμένετε σε κάτι. Απλά, αγαπήστε με! Θέλω το χρόνο μου…

8. Μην ακούω, σας παρακαλώ πολύ, να λέτε πράγματα που δεν κολακεύουν τη δασκάλα μου! Εγώ τη λατρεύω και την έχω πρότυπο. Αν εσείς δεν τη συμπαθείτε, εγώ τι φταίω; Την αγαπώ…

9. Μη με δωροδοκείτε για να κάνω κάτι. Απλώς επιβραβεύστε με όταν έχω μια καλή συμπεριφορά.

10. Τέλος, θα ήθελα να σας πω πόσο πολύ με πληγώνετε κάθε φορά που μου λέτε ότι δεν είμαι καλό παιδί… Θα προτιμούσα να χαρακτηρίζετε την πράξη μου κι όχι εμένα! Διαφορετικά με κάνετε να υιοθετώ άσχημη γνώμη για τον εαυτό μου…

Τώρα που σας τα ’πα ελπίζω να γίνουμε η καλύτερη παρέα, εξάλλου γι’ αυτό ήρθα στον κόσμο!

Αγαπημένοι μου γονείς, το μόνο που θέλει το παιδί είναι εσάς!
Κανένα φανταχτερό παιχνίδι· εσείς είστε το αγαπημένο του…
Πηγή