Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2012

Χάστε τα κιλά των γιορτών χωρίς δίαιτα



Ρεπορτάζ: Ρούλα Τσουλέα
Oι γιορτές τελείωσαν και το πιθανότερο είναι πως λίγο- πολύ όλοι το παρακάναμε με το φαγητό, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθούμε με κάποια κιλά, τα οποία, σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, κυμαίνονται από 1 έως και... 5 σε διάστημα τριών εβδομάδων!
 



 
Το ερώτημα είναι ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να τα χάσουμε. «Με μερικές μικρές αλλαγές στη διατροφή, τα κιλά μπορούν να χαθούν», απαντά ο διαιτολόγος-διατροφολόγος Δημήτρης Μπερτζελέτος, αντιπρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων-Δια- τροφολόγων. «Σε καμία περίπτωση δεν χρειάζεται να καταφύγει κανείς σε ακρότητες».

Κύριο μέλημά μας πρέπει να είναι η κατανάλωση πολλών φρούτων, λαχανικών και δημητριακών, των τροφίμων δηλαδή που είθισται να παραμελούμε στη διάρκεια των γιορτών. Με την αυξημένη κατανάλωση αυτών των τροφίμων «ισοφαρίζεται η υψηλή πρόσληψη σε τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε λιπαρά, ενώ ταυτοχρόνως βελτιώνεται η λειτουργία του εντέρου, επειδή τα φυτικά τρόφιμα έχουν πολλές φυτικές ίνες», εξηγεί. Επιπλέον, «επιτυγχάνεται με ταχύτερο ρυθμό η απομάκρυνση των τοξινών από τα λιπαρά τρόφιμα που υπερκαταναλώθηκαν στις γιορτές».
Ο κ. Μπερτζελέτος συνιστά τα εξής: * ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΤΕ τουλάχιστον 3- 4 φρούτα την ημέρα.

* ΝΑ ΤΡΩΤΕ τουλάχιστον δύο πιάτα λαχανικά την ημέρα.

* ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ μικρά και συχνά γεύματα (4 έως 6). Χρειαζόμαστε καθημερινά τρία κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και ένα έως τρία ενδιάμεσα (δεκατιανό, απογευματινό και ένα μικρογεύμα πριν από τον ύπνο).

* ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ για λίγο καιρό να γευματίζετε έξω ή τουλάχιστον φροντίστε να προγραμματίζετε τα γεύματά σας (λ.χ. σε περίπτωση εξόδου το βράδυ, καταναλώστε ένα πολύ λιτό γεύμα το μεσημέρι).

* ΝΑ ΕΝΤΑΞΕΤΕ στο διαιτολόγιό σας ένα καλό πρωινό (λ.χ. γάλα με δημητριακά ή φρέσκο χυμό φρούτων με ψωμί και μέλι).

* ΝΑ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ως μικρογεύματα θρεπτικά τρόφιμα (λ.χ. φρούτα, άπαχα γαλακτοκομικά, ξηρούς καρπούς).

* ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ να πίνετε καθημερινά άφθονο νερό (8-10 ποτήρια).

* ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΤΕ ποικιλία τροφίμων σύμφωνα με τα δεδομένα της μεσογειακής διατροφής (απλά, βραστά ή ψητά, χωρίς κρέμα γάλακτος, μαγιονέζα, άλλες σάλτσες με πολλά λίπη).

* ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ένα τουλάχιστον ήπιο πρόγραμμα άσκησης (το περπάτημα είναι πολύ καλή επιλογή για όσους δεν γυμνάζονται συστηματικά).

Ο κ. Μπερτζελέτος εφιστά την προσοχή ιδιαίτερα στις αποκαλούμενες δίαιτες αποτοξίνωσης. «Ο όρος αποτοξίνωση με την αποκλειστική κατανάλωση αυστηρά προκαθορισμένων τροφίμων όχι μόνο δεν είναι επιστημονικά αποδεκτός, αλλά αντιθέτως θεωρείται επικίνδυνος για την υγεία», τονίζει. «Και αυτό, διότι δεν παρέχει στον οργανισμό τα απαιτούμενα θρεπτικά συστατικά και ευνοεί την απώλεια μυϊκής μάζας και υγρών και όχι λίπους».

Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία


Πηγή
http://ygeia.tanea.gr