Κυριακή, 17 Ιουνίου 2018

Παραλία και υγιεινό snacking... πάνε μαζί;

Καλοκαιράκι συνεπάγεται εξόρμηση στις υπέροχες παραλίες μας και τα σαββατοκύριακα , η καλύτερη αφορμή για μακροβούτια στις κρυστάλινες θάλασσες. Προσοχή όμως γιατί ενώ οι εξορμήσεις αυτές μπορούν να συμπεριλάβουν κάποια μορφή άσκησης, η κακή συνήθεια των ανθυγιεινών σνακ μπορεί να αποβεί θερμιδικά (και ποιοτικά) “μοιραία”. Ο λόγος είναι απλός … παγωτά, γρανίτες, πατατάκια και γενικά fast food τα οποία είναι πλούσια σε αλάτι, λίπος και ζάχαρη.



Εξοπλίσου με τα απαραίτητα !

- Νερό: Εφοδίασε το φορητό ψυγειάκι παραλίας σου με μπόλικο νερό και άσε τα παγωμένα και θερμιδογόνα ροφήματα στην άκρη. Ειδικά με τέτοιες θερμοκρασίες είναι ότι πιο σημαντικό.

Τι συμβαίνει συνήθως:
Καταναλώνεις αλκοολούχα ποτά, όπως μπύρα, cocktails, παγωμένους καφέδες, χυμούς και γρανίτες. Καλά είναι δεν λέω, αλλά μην επιβαρύνεις τον οργανισμό σου με περιττές θερμίδες. Μια άλλη λανθασμένη τακτική, είναι όταν νιώσεις τη ζέστη να σε κυριεύει, να κάνεις μια βουτιά στη θάλασσα γιατί νομίζεις πως αυτό θα σε σώσει. Αντιθέτως, αφυδατώνεις ακόμη περισσότερο τον οργανισμό σου.



- Φρούτα: Tα καλοκαιρινά φρούτα είναι για τους περισσότερους, αγαπημένη επιλογή. Πάρε μαζί σου κεράσια, νεκταρίνια, ροδάκινα, καρπούζι, ανανά τα οποία μπορείς να τα καταναλώσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Θα ενισχύσουν το σώμα σου με βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες ακόμη και νερό.

Τι συμβαίνει συνήθως: Γίνεται αλόγιστη κατανάλωση σε τσιπς/πατατάκια, σφολιατοειδή και άλλα σνακ με αρκετή περιεκτικότητα σε αλάτι και λίπος. Καλύτερα πάρε μαζί σου φρούτα ή γιατί όχι και pop corn.





- Υγιεινά Σάντουιτς: Τα σπιτικά σάντουιτς αποτελούσαν πάντα την αγαπημένη μου επιλογή από τότε που η μαμά μου μας τα ετοίμαζε για την παραλία. Ενδεχομένως να είναι η καλύτερη επιλογή για να κατευνάσεις την πείνα που θα σε κυριεύσει οποιαδήποτε στιγμή. Προτίμησε να χρησιμοποιήσεις ψωμί ολικής αλέσεως, πολύσπορο ή με προζύμι και πρόσθεσε λούντζα, κοτόπουλο, αυγό με αρκετά λαχανικά.

Τι συμβαίνει συνήθως: Έτοιμα σάντουιτς με υπερβολικό βούτυρο, μαγιονέζα ή μουστάρδα, επεξεργασμένα αλλαντικά με πολύ λίπος, χωρίς σαλατικά, σίγουρα κάπου θα βρεις. Αυτά όμως το μόνο που καταφέρνουν είναι να εκτοξεύσουν τις θερμίδες και στο τέλος να μην σε χορτάσουν.



Tip Διαιτολόγου:
Ετοίμασε έξυπνες επιλογές για τα παιδιά σου ή τους φίλους σου γλυτώνοντας αρκετές θερμίδες, μιας και όλοι ξέρουμε πως οι εξορμήσεις στην παραλία ελλοχεύουν πολλές διατροφικές παρασπονδίες. Φρουτοσαλάτα, υγιεινά mini σάντουιτς, βραστά αυγά, υγιεινά pop corn, ανάλατοι ξηροί καρποί είναι μόνο μερικά. Αρκεί να έχεις φαντασία.

Χρυστάλλα Κατελάρη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
CHANGE EAT – Clinical Dietitian & Associates
Τηλ.: 77 77 77 51
www.changeeat.com.cy

Πηγή
http://limeandlife.com/content/wellness/diatrofi/paralia-kai-ygieino-snacking-pane-mazi